Przesunięty przez: Marfu 2007-02-23, 11:42 |
Via Baltica przez Rospudę |
Autor |
Wiadomość |
robert_c
Posty: 284 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-04-01, 22:34
|
|
|
Jurku.
To nie jest takie proste, jak myślisz.
Dziennikarze od 9 miesięcy usiłują prowadzić własne śledztwa. I co? - I nic.
Jest jakieś domino, trochę kostek się układa. To, że ktoś ma ziemię, to nie przestępstwo. Tak samo, jak to, że w okolicy Raczek (tam, gdzie mógłby przejść wariant omijający dolinę Rospudy) mieszka kilku prominentnych polityków. To, że ktoś z kimś pije wódkę, to też mało. Są jakieś naciski i my jako autorzy wariantu alternatywnego przez Chodorki na własnej skórze to odczuliśmy.
To jednak mało, by iść do prokuratury. Fałszywe i bezpodstawne doniesienie jest karalne.
Dyrektor Topczewski łże w żywe oczy. O tym wszyscy wiedzą. Nieudolny jest jak mało kto, zawala projekt za projektem. I co? - I nic. Siedzi na swoim stołku. Myślałem, że jak nastanie PiS i nowy minister komunikacji, to wywali Topcza na zbity pysk. A tu nie. Nic.
Poseł Zieliński złozył doniesienie do prokuratury na byłego wojewodę podlaskiego. Myślałem, ze teraz coś drgnie. I co? - I nic. Topcz siedzi i nadal łże jak pies, a w sprawie nic nie słychać. Rozmawiałem z Zielińskim przez moment. Usiłowałem podpytać, czemuż nie wywalą Topcza. Ale ten odpowiedział, ze się spieszy i musi już iść.
Minister Szzyszko z kolei też gra na zwłoki. Coś obiecał i ekologom i mieszkańcom Augustowa. I wymyślił - TUNEL. Jak usłyszałem jak to ogłasza, to nie wiedziałem czy śmiac się, czy płakać.
Prawda jest taka, że od kilkunastu lat mówi się o obwodnicy Augustowa i od kilkunastu lat jest parcie na przejście przez dolinę Rospudy. I od kilkunastu lat "drogowcy" z Podlasia mówią, że już za późno na zmiany, bo wszelkie procedury potrwają 7 lat. Ostatnio słyszałem to od Topcza w grudniu na spotkaniu u Szyszki (potem czytałem w prasie jeszcze kilka razy).
Wyliczylismy ile lat zajęłoby zbudowanie trasy Augustów - Suwałki z ominieciem Natury:
1 rok na stworzenie dokumentacji o uwarunkowaniach środowiskowych
3 miesiące na wydanie decyzji lokalizacyjnej
1 rok na wykup gruntów i zrobienie projektu budowlano-wykonawczego
2 lata na zbudowanie 40 km trasy ekspresowej wraz z obwodnicą Augustowa i Suwałk.
Max 5 lat i trasa gotowa (zakładam lekki poślizg ze względu na ostrą zimę). |
|
|
|
|
Jurek7
Posty: 324
|
Wysłany: 2006-04-04, 14:33
|
|
|
robert_c napisał/a: | To, że ktoś ma ziemię, to nie przestępstwo. |
robert_c napisał/a: |
Tak samo, jak to, że w okolicy Raczek (tam, gdzie mógłby przejść wariant omijający dolinę Rospudy) mieszka kilku prominentnych polityków. |
robert_c napisał/a: |
To, że ktoś z kimś pije wódkę, to też mało. Są jakieś naciski i my jako autorzy wariantu alternatywnego przez Chodorki na własnej skórze to odczuliśmy.
To jednak mało, by iść do prokuratury. Fałszywe i bezpodstawne doniesienie jest karalne.
|
robert_c napisał/a: |
Dyrektor Topczewski łże w żywe oczy. O tym wszyscy wiedzą. Nieudolny jest jak mało kto, zawala projekt za projektem. |
Jesli mowisz jezykiem Harry'ego Pottera: "Ten, Ktorego Imienia Nie Nalezy Wymawiac" pomagasz tym ludziom.
Moze powiesz, jakie to osoby kupily ziemie nad Rospuda i ile dostaly za wykup? Czy ci prominenci sa bezimienni, czy maja jakies nazwiska? Kto robil te naciski i na czym polegaly? Jakie inne sprawy zawalil Topczewski
Przypomina mi sie historia tunelu wzdluz Wisly w Warszawie. Oficjalnie nikomu nie postawiono zadnych zarzutow, ale Piskorski jest po prostu skonczony jako polityk w Warszawie. Chociaz nigdy nie byl o nic oskarzony. |
|
|
|
|
robert_c
Posty: 284 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-04-21, 16:32
|
|
|
Jurek7 napisał/a: | Moze powiesz, jakie to osoby kupily ziemie nad Rospuda i ile dostaly za wykup? Czy ci prominenci sa bezimienni, czy maja jakies nazwiska? Kto robil te naciski i na czym polegaly? Jakie inne sprawy zawalil Topczewski |
O wielu sprawach nie można pisać konkretnie nie mając rzeczywistych dowodów.
Tu może coś Ci się więcej wyjaśni:
http://www.4lomza.pl/index.php?wiad=7495 |
|
|
|
|
Jurek7
Posty: 324
|
Wysłany: 2006-04-21, 17:23
|
|
|
O, bardzo dobry artykul z konkretnymi przykladami! Mam nadzieje, ze dyr. Topczewski wyleci za swoja nieudolnosc. |
|
|
|
|
Batman
Posty: 1735 Skąd: z dzikiej natury
|
Wysłany: 2006-05-11, 15:08
|
|
|
A tymczasem:
[Wiadomosci KP] Tunel pod Raspudą
Data: 28 kwietnia 2006 19:25
Cytat: | Postanowieniem z dnia 21 kwietnia 2006 Minister Środowiska uzgodnił realizację obwodnicy Augustowa. Przekroczenie rzeki Rospudy ma być zrealizowane w formie tunelu o długości 1200 m. Na długości 1000 m tunel ma być wykonany metodą drążoną, na odcinku 200 m metodą odkrywkową. Dojazdy do tunelu zostaną wykonane w wykopach. Dla każdego kierunku ruchu ma być wykonany oddzielny tunel z jezdnią o szerokości 7m. Przy budowie mają być zastosowane technologie nie zmieniające w sposób trwały (?) stosunków wodnych doliny Rospudy. |
|
_________________ "Kiedy wytniemy ostatnie drzewo i kiedy zabijemy ostatnie zwierzę, to wtedy stwierdzimy, że nie możemy jeść pieniędzy". |
|
|
|
|
Mirek
Posty: 5940
|
Wysłany: 2006-05-11, 18:06
|
|
|
Jakoś nie wyobrażam sobie kopania takiego tunelu, aby nie odwodnić doliny. |
_________________ TP Bocian
|
|
|
|
|
Namor
Posty: 662 Skąd: Europa
|
Wysłany: 2006-05-11, 21:30
|
|
|
To chyba jakaś kpina, bo tak na chłopskie oko, to wydaje się, że droga na palach dla przyrody byłaby korzystniejsza.
Mirek napisał/a: | Jakoś nie wyobrażam sobie kopania takiego tunelu, aby nie odwodnić doliny. | Coś mi się wydaje, że przy obecnych władzach wiele rzeczy będziemy sobie musieli mocno wyobrażać. |
|
|
|
|
Batman
Posty: 1735 Skąd: z dzikiej natury
|
Wysłany: 2006-05-12, 16:07
|
|
|
Cytat: | Na długości 1000 m tunel ma być wykonany metodą drążoną |
To oznacza ni mniej ni wiecej tyle, ze bedzie tunel budowany na tym odcinku metoda gornicza, czyli ponizej skal przepuszczalnych - w skale macierzystej, tylko zastanawia mnie miazszosc warstwy wodonosnej. Moze sie okazac ze tunel wydraza kilkaset metrow pod ziemia, a to pociaga za soba olbrzymie koszta |
_________________ "Kiedy wytniemy ostatnie drzewo i kiedy zabijemy ostatnie zwierzę, to wtedy stwierdzimy, że nie możemy jeść pieniędzy". |
|
|
|
|
Szybszy
Posty: 424
|
Wysłany: 2006-05-12, 18:18
|
|
|
Oczywiście kluczowe pytanie, jak to wpłynie na stosunki wodne. Jeśli jednak nie wpłynie mocno negatywnie to może być to pierwszy z wielu takich projektów w przyszłości bo zaspokaja potrzeby obu stron:
- drogowcy zarobią bo projekt skomplikowany i drogi
- przyroda nie ucierpi lub ucierpi nieznacznie
Zatem wilk syty i owca cała |
|
|
|
|
Namor
Posty: 662 Skąd: Europa
|
Wysłany: 2006-05-13, 21:44
|
|
|
Szybszy napisał/a: | Zatem wilk syty i owca cała | dobrze, że choć jeden optymista jest wśród nas. |
|
|
|
|
Jarek P
Posty: 1580 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2006-05-15, 08:10
|
|
|
Namor napisał/a: | Szybszy napisał/a:
Zatem wilk syty i owca cała
dobrze, że choć jeden optymista jest wśród nas. |
A dla mnie to marnotrastwo środków - kopanie tunelu w sytuacji, gdy są rozwiązania alternatywne. Może to trochę wyobraźnia i wyolbrzymianie, ale co się stanie jeżeli drążąc tunel górnicy trafią na "dziurę" (jak przy warszawskim metrze) i Rospida "zejdzie do podziemia"?
Batman napisał/a: | Moze sie okazac ze tunel wydraza kilkaset metrow pod ziemia, a to pociaga za soba olbrzymie koszta |
Gdzies była cytowana wypowiedź Ministra - była mowa o 16 metrach. |
_________________ Jarosław Paciorek |
|
|
|
|
GrzegorzBP
Posty: 1784
|
Wysłany: 2006-05-15, 08:59
|
|
|
Mirek napisał/a: | Jakoś nie wyobrażam sobie kopania takiego tunelu, aby nie odwodnić doliny |
Mirku - a pod kanałam LM tunel przekopali - co my się martwimy jak to zrobią - trzeba pilnować by zrobili dobrze dla przyrody a reszta - co nas obchodzi- a niech se kopią i 1000m pod ziemią !!!!!
coz odnoszę wrażenie że z tych postów wychodzi nasza polska mentalność - jak by nie było to zawsze bedzie żle - miało być na nasypie - żle - na palach - zle - w tunelu - zle - bo za długi za krótki za płytki za głęboki za wąski za szeroki - czyli najlepiej gdyby nie robić wcale - ale to też żle. Poza tym jesli tunel który istnieje w Warszawie pod Wisłą - jest na glębokości kilkunastu metrów pod dnem - i wisła "nie uciekła" do podziemia" do wątpię by uciekła Rozpuda - w Londynie czy Moskwie metro tez jeżdzi pod rzekami - i co i nic. |
|
|
|
|
Jarek P
Posty: 1580 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2006-05-15, 13:46
|
|
|
GrzegorzBP napisał/a: | zawsze bedzie żle |
żle, bo podobno istnieje trasa całkowicie omijająca chroniony obszar.
GrzegorzBP napisał/a: | Poza tym jesli tunel który istnieje w Warszawie pod Wisłą |
Jeżeli mówimy o tym samym to jest to tunel zbudowany w latach 50 (?) i miało nim jeździć metro. Metro nim nie jeździ, a budowę porzucono ze względu na zbyt trudne warunki geologiczne.
GrzegorzBP napisał/a: | w Londynie czy Moskwie metro tez jeżdzi pod rzekami - i co i nic. |
Ale w Paryżu robi sobie skoki w górę i Sekwanę przekracza po mostach. Wszystko zależy od lokalnych warunków. Wątpię czy zrobiono szczególowe rozpoznanie geologiczne trasy tunelu pod Rospudą, ale szumnie ogłasza się jego budowę.
A to, ze za te same pieniądze można zbudować nie tylko sam tunel, ale całą obwodnicę Augustowa i jeszcze zostanie to drobiazg nie warty wzmianki. |
_________________ Jarosław Paciorek |
|
|
|
|
Jurek7
Posty: 324
|
Wysłany: 2006-05-15, 15:00
|
|
|
Wariant cyniczny - dzieki temu legalnie bedzie dotacja na budowe 99% Via Baltica. Potem okaze sie, ze reszta autostrady jest, tiry jezdza i tlocza sie, tunel jest nierealny, wiec w dolinie Rospudy wybuduje sie tradycyjna autostrade niszczac przyrode.
|
|
|
|
|
GrzegorzBP
Posty: 1784
|
Wysłany: 2006-05-16, 08:41
|
|
|
Jarek P napisał/a: | żle, bo podobno istnieje trasa całkowicie omijająca chroniony obszar. |
wiesz podobno w lubuskim w zbozu kosmici wygnietli koła - owszem istnieje koncepcja - jedna z kilku - problem jest taki - przynajmniej był iż obwodnice da sie zmienieć - jednak wymogi techniczne dotyczące łuków nie pozwalają na jej wpięcie w dalsze odcinki trasy - trudno żeby VB jak droga we wsi nagle skręcało o 90 stopni, poza tym kwestie wykupów gruntów, badań geologicznych itp. Moim zdaniem rozwiązanie zaproponowane przez Szyszkę jest w optymalne - z jednej storny zamyka geby drogowca - już nie mogą się pieklić iż znowu przez jakies piep... ptaki czy zasr... żaby nie mogą budować swoich zabawek z drugiej strony jak przyrodnicy możemy wykorzystująć mądrze istniejące narzędzie prawne dopilnować by droga byla wybudowane ze wszystkim standartami - kto bowiem z was miał okazję podróżować po europie widział zapewne jak wyglądają budowane i modernizowane przejścia - długie w nasypach , i zapewne cześć z was widziała przejścia na kulczykostradzie A2 - wąskie w miejscach od czapy słyużące do przejazdu ciągników a nie do przemieszczania siezwierzyny. |
|
|
|
|
|