To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Przyrodnicze "BOCIAN"
Wszystko związane z przyrodą

Pustułka - Ochrona pustulki

Krzychu55 - 2014-02-23, 12:00
Temat postu: Ochrona pustulki
Budka w ktorej w ubieglym roku wylegly sie 3 pustulki zostala przewieszona na sasiedni blok i ku mojej rasdosci juz nastepnego dnia ptaki te przebywaly w niej.Blok na ktorym wisiala budka bedzie remontowany.MNosze sie z zamiarem zrobienia budki ktora by byla wbudowana w styropianie sciany.Nie wiem czy ze wzgledu na ewentualne odchody powinna ona wystawac ze sciany czy moze byc na rowno ze sciana.Poprzednia byla zamocowana na scianie .Ptaki nie brudzily sciany.Moze ktos mi doradzi.
Basior - 2014-02-23, 16:37

W celu uniknięcia zabrudzenia ściany warto budkę częściowo wysunąć z styropianu, zabrudzenia odchodami powstają gdy niema właśnie parapetu. Wystająca część powinna być osłonięta od góry obróbką blacharską, aby zapewnić długą żywotność skrzynki. Trzeba też zwrócić uwagę na dokładność obróbki styropianem i tynkiem wokół budki, bo widzieliśmy budki z wydziobanym dookoła styropianem przez kawki, najlepiej siatkę przybić do budki i dopiero otynkować.
powodzenia

Krzychu55 - 2014-02-25, 08:02
Temat postu: Ochrona pustulki
Chyba jednak zdecyduje sie aby budka byla zawieszona tak jak poprzednie tj.wiszaca od szczytu sciany zamocowana na plaskowniku zamocowanym na dachu.W styropianie jesli budowlancy zle ja obrobia faktycznie ptaki moga robic dziury.Dziekuje za pomoc.
Basior - 2014-02-26, 09:53

OK., ale pamietaj o dokładnym zabezpieczeniu jej przed deszczem - obróbką blacharską z okapami na 4 strony najlepiej.
Krzychu55 - 2014-11-05, 08:05
Temat postu: Ochrona pustulki
Mam zamiar powiesic budke dla pustulki na wysokim i duzym budynku.Budynek ten byl remontowany i jest na nim chyba ze 40 budek dla jerzyka.Oczywiscie ciesze sie z tego.To miejsce napewno by sie spodobalo pustulce.Nie wiem czy nie odstraszyla by jerzyki.Zlapac jerzyka to raczej malo prawdopodobne ale sam jej widok moze odstraszac jerzyki.Co o tym sadzicie.Pozdrawiam.
Mirek - 2014-12-16, 22:55

Krzychu55 napisał/a:
Zlapac jerzyka to raczej malo prawdopodobne ale sam jej widok moze odstraszac jerzyki.

Niestety, czasem pustułki specjalizują się w łapaniu jerzyków ;)

Krzychu55 - 2014-12-17, 08:06
Temat postu: Ochrona pustulki
Tak też myślałem,chciałem się jednak upewnić.Poszukam innego miejsca.Pozdrawiam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group