To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Przyrodnicze "BOCIAN"
Wszystko związane z przyrodą

Chronimy Rospudę! - Autostrada A2

robert_c - 2009-11-12, 23:32

Będzie wybrany wariant 4, czyli ten przecinający Kostrzyń na północ od torów, w miejscu pastwisk. Jest to bobry wybór z punktu widzenia przyrodniczego.

To, co piszesz o przejściach zwierząt przez tory świadczy o tym, że przejscie pod mostem jest zbyt wąskie, by spełnić rolę klasycznego przejścia dołem. Zwierzaki najwyraźniej boją się przechodzić pod mostem i wolą wspinać się na nasyp.

Przemek A. - 2009-11-12, 23:54

Dzięki za odpowiedź.
Jeżeli dobrze czytam mapę to most autostradowy będzie miał jakieś 600 m długości więc dosyć szeroko, ponad połowa doliny.
A co do trasy kolejowej to widziałem też kiedyś tam sarnę zabitą przez pociąg. Rozwiązaniem tego problemu mogłyby być urządzenia emitujące dźwięki odstraszające zwierzynę (szczekanie psów jakieś kocie piski itp) w innych dzikich miejscach, takie urządzenia są a na Kostrzyniem ich zabrakło. Przepraszam za ot.

robert_c - 2009-11-13, 01:31

Ile będzie miał most nad doliną, o tym zdecyduje decyzja środowiskowa, a do tej jest jeszcze daleko.
Ja, w imieniu siskomu, wnioskowałem o poprowadzenie estakady nad całą doliną.
Ale 600 m w zupełności wystarczy.

GrzegorzBP - 2009-11-13, 22:38

robert_c napisał/a:
Będzie wybrany wariant 4,
z modyfikacjami 4a na pewnych odcinkach.
robert_c napisał/a:
Ale 600 m w zupełności wystarczy.
będzie ciut więcej - bo tak taniej :green:
robert_c - 2009-11-14, 03:15

4a, ale w okolicy Doliny Kostrzynia jest to 4.
GrzegorzBP - 2009-12-23, 07:32

kolejny element układanki - strona białoruska zakończyła postępowanie w sprawie oceny transgranicznej - nie złożyła zastrzeżeń co do budowy autostrady
Jarek P - 2011-03-02, 13:01

Wczoraj, 01.03.2011, odbyła się rozprawa administracyjna w toku postępowanie o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach budowy autostrady A2 na odcinku Warszawa - Kukuryki (granica z Białorusią). Sprawę prowadzi RDOŚ w Warszawie.
takie rozprawy (OTWARTE DLA SPOŁECZEŃSTWA) odbędą się jeszcze:
7 marca o 13.00 w Białej Podlaskiej, Deleg. Urzędu Wojew. ul. Brzeska 41,
22 marca o 15.00 Dębe Wielkie, szkoła podstawowa, ul. Warszawska 78.

Z dokumentacją można się zapoznać w RDOŚ w warszawie ul. Sienkiewicza 3.
WNIOSKI można składać do 21.03.2011 r.

GrzegorzBP - 2011-03-07, 20:36

Jarek P napisał/a:
7 marca o 13.00 w Białej Podlaskiej

TPB dopisał zadał 50% pytań podczas rozprawy :green: :green:

xhardcorex - 2011-03-07, 20:59

Szkoda, że ta cała rozprawa jest 20 lat przed tym jak powstanie autostrada. Przez ten czas wiele może się zmienić w przyrodzie, prawie czy rozwoju regionu.
Co jeśli powstanie tutaj IBA, a może w przyszłości N2k :?:
Co jeśli strefa gospodarcza się rozwinie i powstanie wschodnia obwodnica :?:

Szkoda, że nie ma możliwości ustalania pewnych rozwiązań projektowych w późniejszym okresie, coby zminimalizować wpływ autostrady na przedmioty ochrony przyszłej IBA jakimi będą rycyk i derkacz

xhardcorex - 2011-03-07, 23:09

Czy znacie rozwiązania, w których stosowane są ekrany na estakadach nad dolinami rzek, które chronią przed rozprzestrzenianiem się hałasu, który pogarsza stan siedlisk oraz odpychającego wpływu świateł samochodowych, który mogą utrudniać zwierzętom poruszanie się pod estakada wzdłuż doliny.
GrzegorzBP - 2011-03-08, 08:03

xhardcorex napisał/a:
ustalania pewnych rozwiązań projektowych w późniejszym okresie, coby zminimalizować wpływ autostrady na przedmioty ochrony przyszłej IBA jakimi będą rycyk i derkacz

bedzie czas na etapie powtornej oceny do projektu budowlanego.
xhardcorex napisał/a:
który mogą utrudniać zwierzętom poruszanie się pod estakada wzdłuż doliny.

estakada to przecież rodzaj przejścia dolnego - dla tego typu przejść raczej nie stosuje się ekranów :cool:

Jarek P - 2011-03-08, 08:33

GrzegorzBP napisał/a:
estakada to przecież rodzaj przejścia dolnego - dla tego typu przejść raczej nie stosuje się ekranów


co nie znaczy, że nie można

GrzegorzBP - 2011-03-08, 10:03

Jarek P napisał/a:
co nie znaczy, że nie można

Jarku oczywiście że można tylko... jazda "tunelem ekranowym" nie nalezy do najprzyjemniejszych widokowo poza tym w krajach UE nikt nie stosuje ekranów w takiej ilosci i na takich odległosciach również ich "normy przyrodnicze" nie są tak wyśrubowane jak u nas - choćby sławny przykład z masarniami gdzie w rozporządzeniach UE jest napisane że kafelki w miejscach uboju mają być jasne w Polsce ktoś zapisał że mają być białe - niby nic a jednak.
nawet na stronie Pracowni - przejścia dolne są bez ekranów
http://pracownia.org.pl/przejscia-dla-zwierzat
a nie sądzę by Kurek był laikiem w tych sprawach :cool:

robert_c - 2011-04-14, 09:22

Ja przyznam, że jestem za tym, by na estakadzie nad doliną Kostrzynia zamontować jakieś ekrany. Wystarczą choćby 2 metrowe. Zawsze to poprawi warunki akustyczne i zmniejszy zasięg negatywnego oddzi8aływania hałasu z 300 do 50 metrów.
To będzie rozstrzygane na etapie ponownej ooś przy sporzadzaniu projektu budowlanego.

Póki co, takie złozyłem wnioski w konsultacjach
http://siskom.waw.pl/pisma/?p=576

GrzegorzBP - 2011-04-14, 17:26

Cytat:
Póki co, takie złożyłem wnioski w konsultacjach

Robercie dzięki wielkie za słowa uznania za wykonanie wzorowej oceny oddziaływania- miło czytać :green:
a co do Kostrzynia i ekranów - to mam mieszane uczucia bo oczywiście hałas będzie mniejszy szkoda tylko widoków....piękna dolina zamknięta w ścianach...
chyba że od strony drogi walnie się fototapetę z doliną.... :green:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group